REGULAMIN RODZINNEGO KONKURSU PLASTYCZNEGO „MOJA SZKOŁA WCZORAJ i DZISIAJ ”

 I Cele :

  • Wzmocnienie więzi z rodzicami/rodziną poprzez wspólną aktywność plastyczną.

  Rozwijanie kreatywności i twórczości artystycznej uczniów.

  Promowanie i rozwijanie uzdolnień plastycznych uczniów, a także posługiwanie się różnymi technikami plastycznymi.

  • Rozbudzenie i rozwijanie zainteresowań młodzieży historią Szkoły Podstawowej im. Janusza Korczaka w Liczu.
  • Tworzenie i umacnianie emocjonalnych więzi z Małą Ojczyzną.

 

 II Warunki uczestnictwa  

 Organizatorem konkursu jest Szkoła Podstawowa im. Janusza Korczaka w Liczu, osoby odpowiedzialne za konkurs: Jadwiga Żółtańska, Anna Polonis, Alicja Zacierka i Justyna Maron.

  Uczestnikami konkursu mogą być uczniowie klas I-VII z rodzicami/rodziną oraz dzieci przedszkolne z rodzicami/rodziną. Będą dwie kategorie wiekowe:

I - przedszkole i klasy 1-3

II - klasy 4-7.

 Każdy uczestnik może zgłosić tylko jedną pracę;

  Format pracy – płaski A3 bądź przestrzenny;

 Technika pracy – dowolna;

  Każda praca powinna być podpisana imieniem, nazwiskiem a także klasą, do której uczeń uczęszcza oraz innych współwykonawców pracy (rodzeństwo/rodzice).

  Tematyka pracy powinna być ściśle związana z tematyką konkursu (budynek  szkoły z lat powojennych, szkoła z lat 1970-1995 bądź budynek szkoły z lat 1997-2024).

III Terminy

  Prace należy składać u wychowawców (przedszkolaki i klasy 1-3), do pani Anny Polonis klasy 4-7 do dnia 18.04.2024 r.(czwartek);

  Rozstrzygnięcie nastąpi 26.04.24 r.

 IV Kryteria oceny pracy

 Prace będą oceniane pod względem ich oryginalności, pomysłowości, wkładu pracy, estetyki.

  Ocenie podlega również dobór technik i środków artystycznych;

V Nagrody

 Komisja konkursowa może przyznać I, II i III miejsce oraz wyróżnienia;

 Wszystkie prace będą prezentowane na wystawie szkolnej, a prace nagrodzone; również na stronie internetowej szkoły;

 Laureaci otrzymają pamiątkowe dyplomy i nagrody rzeczowe (drobne upominki).

VI Ogłoszenie wyników

Lista nagrodzonych i wyróżnionych osób zostanie opublikowana na stronie internetowej szkoły. Zapraszamy do udziału!

 Organizatorzy: Jadwiga Żółtańska, Alicja Zacierka, Justyna Maron, Anna Polonis.

PROJEKT KLASY CZWARTEJ!

W ramach lekcji TECHNIKI kl. 4 wykonała Eko pojazdy. Uczniowie wykorzystali różnorodne materiały ekologiczne.

Projekt składał się z:

  1. Wykonania projektu (rysunek) tego pojazdu, (w zeszycie).
  2. Wymyślenia dla niego nazwy oraz opisu, dlaczego jest on wyjątkowy, jak działa?
  3. Ostatnim etapem było wykonanie pojazdu z dowolnych, dostępnych dla ucznia materiałów ekologicznych.

Za każdy etap uczniowie otrzymywali ocenę.

Był to świetny czas na to by stworzyć coś naprawdę imponującego.

Projekt integrował klasę oraz pozwolił na ciekawie spędzony czas z rodzicami.  

 

Życzenia Wielkanocne

Rodzicom, uczniom i pracownikom Szkoły Podstawowej im. Janusza Korczaka w Liczu   życzę zdrowych, pogodnych

Świąt Wielkanocnych, pełnych wiary, nadziei i miłości. Niech świąteczny czas wprowadzi do Państwa życia spokój,Obraz1

harmonię i radość, a w Państwa domu niech zagości prawdziwie rodzinna atmosfera pełna ciepła i miłości.

 Dyrektor Szkoły Podstawowej im. Janusza Korczaka  w Liczu 

Zbigniew Guzman

Dzień Kolorowej Skarpetki!!!!

Światowy Dzień Zespołu Downa

Mogliśmy obchodzić w naszej szkole ten piękny, wyjątkowy dzień.  

Na znak tego, że każdy z Nas jest inny, ale każdy WYJĄTKOWY!

Tego dnia mogliśmy przybliżyć dzieciom kwestię inności, akceptacji i trudności z jakimi borykają się ludzie z niepełnosprawnościami.
Był to udany, pełen radości dzień.  

 

Światowy Dzień Mózgu.

18 i 19 marca, obchodziliśmy Światowy Dzień Mózgu, święto poświęcone jednemu z najbardziej fascynujących organów w ludzkim ciele. W naszej szkole, oddziały przedszkolne oraz klasy I-III  celebrowały znaczenie mózgu dla naszego codziennego funkcjonowania, ale także podkreślały potrzebę troski o jego zdrowie i rozwój. Dwa dni dla mózu, były doskonałą okazją do poruszenia tematów związanych z dbaniem o zdrowie psychiczne oraz ze sposobami radzenia sobie ze stresem czy presją. Uświadamianie uczniom znaczenia zdrowia psychicznego i pokazywanie, jak różne czynniki mogą wpływać na nasz mózg i samopoczucie, jest krokiem w kierunku budowania odporności psychicznej i wspierającej społeczność szkolną. Celebrowanie Dwóch Dni dla Mózgu na zajęciach z uczniami to więcej niż tylko okazja  do nauki o budowanie i funkcjonowaniu tego organu. To szansa na rozwijanie świadomości, empatii, zdrowia psychicznego i ciekawości naukowej wśród młodych ludzi.